Nabór do programu „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2021
- Szczegóły
Z dniem 08.07.2021 r. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu ogłasza nabór kandydatów do programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2021. Nabór będzie trwał nieprzerwanie do dnia 02.08.2021 r. włącznie.
Działanie: realizacja programu w ramach resortowego programu ze środków Funduszu Solidarnościowego działającego w ramach zadań Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Wartość dofinansowania: całkowita wartość Programu wynosi 81.597,64 zł i jest w 100 % finansowana ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Pełna treść informacji - kliknij aby się z nią zapoznać.(PDF, 214 KB)
Załącznik nr 1 ”Karta zgloszenie do Programu Opieka wytchnieniowa edycja 2021” - pobierz plik w formacie (PDF, 21 KB) lub (DOCX, 294 KB).
Załącznik nr 2 ”Karta oceny stanu osoby niepelnosprawnej wg zmodyfikowanej skali FIM” - pobierz plik w formacie (PDF, 15 KB) lub (DOCX, 285 KB).
Nabór do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2021
- Szczegóły
Z dniem 08.07.2021 r. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu ogłasza nabór kandydatów do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021. Nabór będzie trwał nieprzerwanie do dnia 02.08.2021 r. włącznie.
Pełna treść informacji - kliknij aby się z nią zapoznać.(PDF, 214 KB)
Załącznik nr 1 ”Karta zgłoszenia do programu Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej edycja 2021” - pobierz plik w formacie (PDF, 17 KB) lub (DOCX, 278 KB).
Komunikat dotyczący świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2021/2022
- Szczegóły
Od 1 lipca 2021 r. można składać elektronicznie - za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ministerialnego portalu https://empatia.mpips.gov.pl wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy, tj. od 1 października 2021 r. do 30 września 2022 r.
Od 1 sierpnia 2021 r. przyjmowane będą wnioski w formie papierowej.
Miejsce przyjmowania wniosków: Dział Funduszu Alimentacyjnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie ul. Waryńskiego 34A, na parterze w pokoju nr 25.
Ważne!
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 900 zł. Ponadto w przypadku przekroczenia powyższej kwoty stosowany jest mechanizm „złotówka za złotówkę” , tj. wysokość przysługującego świadczenia pomniejszona jest o kwotę przekroczenia kryterium dochodowego, chyba że wysokość obliczonego w ten sposób świadczenia jest niższa niż 100 zł wówczas świadczenie nie przysługuje.
Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2021/2022 i ich wypłata zależne są od daty złożenia wniosku:
Data złożenia wniosku: 1 lipiec 2021 r. - 31 sierpień 2021 r. Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń: do 31 października 2021 r.
Data złożenia wniosku: 1-30 wrzesień 2021 r. Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń: do 30 listopada 2021 r.
Data złożenia wniosku: 1-31 październik 2021 r. Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń: do 31 grudnia 2021 r.
Data złożenia wniosku: 1-30 listopad 2021 r. Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń: do 31 stycznia 2022 r.
Data złożenia wniosku: 1 grudzień 2021 r. – 31 styczeń 2022 r. Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń: do 28 lutego 2022 r.
Należy pamiętać, że wskutek złożenia wniosku później niż w październiku, prawo do świadczeń zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące.
Komunikat dotyczący świadczeń rodzinnych na okres świadczeniowy 2021/2022
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu informuje, iż od 1 lipca 2021 r. można składać wnioski o przyznanie świadczeń rodzinnych – wyłącznie w formie elektronicznej – za pośrednictwem:
- ministerialnego portalu https://empatia.mpips.gov.pl
- elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Wnioski w formie papierowej będzie można składać od 1 sierpnia 2021 r. w pokoju nr 4 (Biuro Obsługi Interesanta) przy ul. Waryńskiego 34A w godz. od 7.30 do 15.30.
Apelujemy do osób odbierających świadczenia w kasie o zakładanie kont bankowych!
„Dobry Start” w ZUS
- Szczegóły
Od 01.07.2021r. postępowanie w sprawie świadczenia „Dobry Start” prowadzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Komunikat dotyczący zmian w dodatkach mieszkaniowych
- Szczegóły
Od dnia 1 lipca 2021 r. wchodzą w życie zmiany do ustawy o dodatkach mieszkaniowych. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej - kliknij aby zapoznać się z informacją.
Zmienią się także wzory:
- wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego - pobierz plik wniosku w formacie (PDF, 67,8 KB ) lub (DOCX, 23,8 KB),
- deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego- pobierz plik deklaracji (PDF, 122 KB ) lub (DOCX, 19 KB).
Uwaga:
Do wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy dołączyć dokumenty potwierdzające wysokość wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego
ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku tj. we wniosku składanym w miesiącu lipcu 2021 r. należy wykazać wydatki na lokal mieszkalny poniesione w miesiącu czerwcu 2021 r.
Strona 21 z 39