Wnioski o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła
- Szczegóły
Informujemy, iż wnioski o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła, tj. peletu drzewnego, drewna kawałkowego lub innego rodzaju biomasy, oleju opałowego i gazu skroplonego LPG są dostępne w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu w biurze ochrony przy wejściu głównym do Ośrodka.
Dodatek dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła
- Szczegóły
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła informujemy o możliwości składania wniosków w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
Dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
- kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy,
- kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG,
- kocioł olejowy
zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438 z późn. zm.), do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wysokość dodatku dla gospodarstw domowych wynosi:
- 3.000,00 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany peletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy, z wyłączeniem drewna kawałkowego,
- 2.000,00 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy,
- 1.000,00 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy zasilane drewnem kawałkowym,
- 500,00 zł – w przypadku, gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG.
Dodatek dla gospodarstw domowych jest świadczeniem jednorazowym, przysługującym wyłącznie w 2022r., przyznawanym na wniosek osoby zainteresowanej.
Uwaga!
Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje osobom, które otrzymały dodatek węglowy.
Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą oraz ewentualnie w formie papierowej w Dziale Dodatków Mieszkaniowych na parterze, pokój 9 (wejście od strony windy) w godz. od 8:00 do 15:00.
- Pobierz wzór wniosku w formacie PDF - treść Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 20 września 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła
Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2022r.
W celu sprawnej wypłaty świadczeń prosimy o podawanie we wnioskach numeru konta, na który ma zostać przelany dodatek.
O dostępności wniosków w formie papierowej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu będziemy informować w kolejnym komunikacie.
Komunikat dotyczący wydłużenia terminu wypłat dodatków węglowych
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie informuje, iż w dniu 20 września 2022 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, zgodnie z którą dodatek węglowy wypłaca się w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę, a w przypadku wniosków złożonych po dniu 30 października 2022 r. wypłata następuje do dnia 30 grudnia 2022 r.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożony po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Komunikat dotyczący wypłat dodatków węglowych
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie informuje, iż wypłata dodatków węglowych jest zadaniem z zakresu administracji rządowej zleconym gminie - miasto Grudziądz i jego realizacja jest uzależniona od otrzymania środków od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego.
Gmina – miasto Grudziądz złożyła zapotrzebowanie na ww. środki w określonym przez Wojewodę terminie, jednak do dnia dzisiejszego ich nie otrzymała, co uniemożliwia realizację wypłat dodatków węglowych.
Wypłata dodatków węglowych nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania.
Projekt socjalny „Seniorzy Wolni Od Przemocy”
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu informuje, że na przełomie IX 2022 i X 2022 roku rozpoczyna realizację projektu socjalnego „Seniorzy wolni od przemocy”. Celem głównym projektu jest przeciwdziałanie przemocy na terenie miasta Grudziądza poprzez przeprowadzenie spotkań edukacyjnych dla seniorów zagrożonych przemocą lub doznających przemocy.
Działania skierowane są do osób starszych, zainteresowanych udziałem w projekcie, a w szczególności tych, które korzystają z oferty Klubów Seniora na terenie Grudziądza. W ramach projektu odbędą się spotkania edukacyjne z pracownikami socjalnymi dla osób starszych między innymi z Klubów Seniora oraz innych zainteresowanych. Spotkania mają dostarczyć uczestnikom podstawowych informacji na temat zjawiska przemocy, zwiększyć ich wiedzę i podnieść świadomość na temat zjawiska przemocy oraz instytucji działających na terenie miasta Grudziądza zajmujących się udzielaniem pomocy i wsparcia w tym zakresie. Projekt zostanie zakończony spotkaniem integracyjnym dla uczestników projektu.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu poszukuje osób na stanowisko asystenta rodziny
- Szczegóły
Asystentem rodziny może być osoba, która zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.) posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.
Liczba rodzin, z którymi asystent rodziny prowadzi w tym samym czasie pracę nie może przekroczyć 15.
Osoby zainteresowane pracą na stanowisku asystenta rodziny prosimy o składanie dokumentów (CV, podanie, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie) w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Asystent rodziny” w budynku przy ul. Waryńskiego 34A, wrzucając kopertę do znajdującej się w holu głównym skrzynki (pomieszczenie ochrony) lub przesłanie dokumentów drogą pocztową.
Do dokumentów należy dołączyć oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacyjnych wraz z klauzulą informacyjną (wg wzoru, który można pobrać pod niniejszym ogłoszeniem).
Pobierz plik z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. (PDF, 118 KB)
Strona 11 z 39