Obraz: budynek będący siedzibą główną jednostki

Misja Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu

Obraz: logo jednostki
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób i rodzin poprzez profesjonalne wspieranie w zaspakajaniu niezbędnych potrzeb, przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych i problemów opiekuńczo – wychowawczych, podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia, aktywizacji oraz integracji ze środowiskiem.

Poszukujemy kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pilnie poszukuje kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej.
Jeżeli jesteś zainteresowany przyjdź, zadzwoń, każdego dnia czekamy na Ciebie.
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu ul. Waryńskiego 34A kierownik działu p. 203, II piętro, nr tel. 56/69 68 774 w godz. 7.30 - 15.30 lub skontaktuj się telefonicznie z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej pod nr tel. 508 520 166 w godz. 7.00 - 20.00
Szczegółowe informacje dotyczące rodzinnej pieczy zastępczej: Kliknij tutaj

Podaruj dzieciom lepszą przyszłość i zostań rodziną zastępczą.

Promocja rodzicielstwa zastępczego - zostań rodziną zastępczą

Spot zawiera możliwość odtwarzania nagrania z napisami - proszę kliknąć w oknie odtwarzania na przycisk Napisy kliknij i uruchom napisy w spocie

Transkrypcja spotu - kliknij!

 

Obraz: logo jednostki

Rodzicielstwo zastępcze - informacje, promocja

Informacje o Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu

 

Główna siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, zwanego dalej Ośrodkiem lub Mopr znajduje się przy ulicy Waryńskiego 34A w Grudziądzu.

Budynek ma trzy wejścia.

To zdjęcie przedstawia główne wejście do budynku głównego.

 

Obraz przedsatwia wejscie główne do którego prowadzą schody. Po ich bokach znajdują się poręcze a nad drzwiami daszek. Drzwi są koloru białego.

 

Przy głównym wejściu do budynku zamontowane jest system wzywania call-hear. Osoba potrzebująca wsparcia naciska przycisk i czeka na pojawienie się pracownika MOPR. Pracownik pomoże wymagającemu klientowi w poruszaniu się po budynku. Zaprowadzi lub wskaże miejsce jego wizyty.

To zdjęcie przedstawia system wzywania call-hear.

System wzywania pracownika ochrony

To zdjęcie przedstawia wejście boczne znajdujące się przy windzie (po lewej stronie wejścia głównego) – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i dla matek z dziećmi.

 

Obraz przedsatwie wejście do budynku które prowadzi do windy. Prowadzą do niego schody oraz dla osób starszych i matek z dziećmi - podjazd. /drzwi są koloru białego.

 

Wejście do kasy znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego - to wejście jest przeznaczone dla klientów kasy i jest ono odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i dla matek z dziećmi.

 

Obraz przedstawia wejście do kasy. Po bokach znajdują się poręcze. Drzwi są koloru białego.

 

Przed budynkiem głównym jest specjalne miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami.

 

Obraz przedsatwie miejsce parkingowe dla osoób niepełnosprawnych. Miejsce jest oznakowane - niebieską farbą i znakiem drogowy.

 

 

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku tuż przy windzie.

 

Obraz przedstawia drzwi do toalety dla osób niepełnosprawnych. Drzwi są koloru białego i odpowiednio oznaczone piktogramem.

 

Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

Obraz przedstawia wnętrze toalety dla osób niepełnosprawnych. WC, umywalka i poręcze.

 

Jeśli chcesz z niej skorzystać poproś o pomoc pracownika ochrony, którego znajdziesz w pomieszczeniu portierni. Portiernia znajduje się po lewej stronie gdy wejdziesz do budynku wejściem głównym. Jeśli potrzebujesz pomocy w innych sprawach to pracownik portierni także pomoże, np. odpowie na pytania, skieruje do właściwego pracownika.

 

Obraz przedstawia pomieszczenie portierni, które posiada białe drzwi oraz okienki przez które można kontaktować się z pracownikiem.

 
W budynku dostępny jest plan tyflograficzny, który pomaga w lepszym odnalezieniu się w budynku - umożliwia szybkie dotarcie do poszczególnych pomieszczeń Ośrodka oraz sprawne załatwienie spraw.

Tablica typograficzna - parter budynku (wejście główne)

Na pierwszym i ostatnim biegu schodów wewnętrznych  zamontowane są aluminiowe nakładki (wyczuwalne stopami i za pomocą białej laski).

Dzięki systemom YourWay Plus i YourWay Beacon klienci Ośrodka mogą odnaleźć m. in. wejście i wyjście z budynku, windę, a także odnaleźć miejsca, które zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych (osoba z dysfunkcją wzroku po połączeniu z telefonem komórkowym posiadającym bezpłatną aplikację YourWay otrzyma informację dźwiękową opisującą miejsce w którym się znajduje). Aplikacja YourWay wymaga dostępu do lokalizacji oraz włączonego połączenia Bluetooth.

Posiadamy przenośną pętlę indukcyjną przeznaczoną dla osób niedosłyszących, która wspomoże Państwa rozmowę podczas spotkań z pracownikami i ułatwi sprawne komunikowanie się z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną.

 

Czym zajmuje się Ośrodek?

Tutaj można otrzymać świadczenia z pomocy społecznej, dodatki mieszkaniowe oraz energetyczne.

W Mopr można złożyć wniosek o przyznanie świadczeń rodzinnych (w tym związanych z niepełnośpranością), wychowawczych i z funduszu alimentacyjnego oraz w ramach programu Dobry start.

Pracownicy Ośrodka zajmują się także sprawami z zakresu kierowania do domu pomocy społecznej, pieczy zastępczej i interwencji kryzysowej (niebieska karta) oraz dofinansowań z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

Kontakt z pracownikami

Zapraszamy do Ośrodka od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

Żeby załatwić sprawy w Mopr osoby ze szczególnymi potrzebami mogą: napisać pismo i wysłać je na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ul. Waryńskiego 34A 86-300 Grudziądz lub przynieść pismo do sekretariatu.

Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma, podania, wnioski i dokumenty.

Jak trafić do sekretariatu?

Wchodzisz do budynku wejściem bocznym – od strony windy, a następnie skręcasz w lewo. Teraz wchodzisz schodami lub wjeżdżasz windą na pierwsze piętro.

 

Obraz przedstawia wejście do windy. Drzwi windy są koloru szarego, po boku drzwi znajduje się przycisk do windy.

 

Gdy będziesz już na pierwszym piętrz otwórz poniższe drzwi

 

Obraz przedstawia drzwi którymi wchodzi na korytarz znajdujący się na pierwszym piętrze. Drzwi koloru szarego a na nich tabliczka z napisem pierwsze piętro.

 

i idź do końca korytarza do kolejnych drzwi, które otwierasz i wchodzisz na klatkę schodową.

 

 Obraz przedstawia drzwi koloru szarego z oznaczeniami mówiacymi, że znajdujemy się na pierwszym piętrze.

 

Na klatce schodowej odnajdujesz drzwi oznaczone tabliczką z napisem Sekretariat.

 

Obraz przedsatwia klatkę schodową na pierwszym piętrze tuż przy sekretariacie. Drzwi sekretariatu oznaczoen są tabliczką z napisem sekretariat. Drzwi są koloru szarego.

 

Otwórz drzwi z napisem Sekretariat i wejdź do pomieszczenia. Tutaj nasz pracownik pomoże w załatwieniu sprawy.

Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 566968700 lub wyślij fax na numer 566968702 .

Możesz też wysłać wiadomość e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możesz także napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.

Osoby mające zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego powinny skontaktować się w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Mopr, z wyłączeniem sytuacji nagłych, poprzez:

  • zgłoszenie się osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101;
  • przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na numer faksu: 566968702;
  • zgłoszenie telefonicznej prośby przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 566968701.

 

Punkt Przyjmowania Wniosków z zakresu pomocy społecznej

Kawalerzysta na koniu

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie

ul. Waryńskiego 36

86-300 Grudziądz

tel. 56 69 68 700 fax: 56 69 68 702

 GODZINY URZĘDOWANIA:
Poniedziałek - Piątek: 7.45 - 10.00
wtorki od godz. 14.00 do 15.00

Dane teleadresowe

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie

ul. Waryńskiego 34A

86-300 Grudziądz

tel. 56 69 68 700 fax: 56 69 68 702

 GODZINY URZĘDOWANIA:
Poniedziałek-Piątek: 7.30-15.30

Informator teleadresowy - Kliknij! (PDF, 561 KB)
Informujemy, że w trosce o dobro klienta oraz
bezpieczeństwo, wszystkie rozmowy przychodzące i wychodzące są nagrywane.

Obiekt monitorowany całodobowo